вторник, 2 август 2011 г.

Някога, далеч от тук

Мислех да изнеса един патосен монолог с изключително философски привкус, но честно казано някои неща изискват време, докато ги облечеш в думи. Не защото с времето ще престанеш  да се чувстваш уязвим, а за да си сигурен, че можеш да се справиш с последствията. 
Същото е, като да се научиш да караш колело. Може и да си му хванал цаката, но се отпускаш само тогава, когато имаш стимул и увереност, че гравитацията не може да ти нанесе чак такива щети, дори и да се претрепеш.



И след, като няма да философствам, поне да се почерпим с нещо лятно. Не е много горещо и времето не е съвсем типично за Август, но една Сангрия никога няма да дойде в повече:)





Сангрията е испанска слабоалкохолна напитка с вино, като основна съставка. Аз вече публикувах по- интересните испански снимки и не ми остава нищо друго, освен да придружа публикацията с нещо друго "прохладно". Може би първата ви асоцияция е море, плаж, сламен чадър и чаша с много лед, но аз мисля да изляза от стереотипа. На мен изключително много ми се връзва с гора, мирис на бор, диви ягоди и мъх.



Някъде там между дърветата е любимата малка поляна с все още неизсъхнала трева и слънчеви лъчи, прокрадващи се между дърветата.


 Игра на светлината в листата на цветята и привидната тишина, която се нарушава от кълвачите и жуженето на пчелите.


 Дъх на смола, боцкащи борови иглички и нападали шишарки.


Там някъде има не много голяма стара къщичка с  паянтова ограда от изсъхнали клони, които отделят горският мъх от малиновите храсти.


Стара дървена маса. Няколко големи стъклени бутилки със смешни коркови тапи, в които може да си направите вишновка.


Голям буркан, наполовина пълен с плодове и вино. Прясно откъсната мента, кубчета лед и  прясно нарязани резенчета лимон.



В сянката на орехово дърво има вързан хамак. Мисля, че точно там е твоето място:) Затворил очи, провесил крак, леко полюшвайки се и с чаша в ръка. Всъщност, ако това не е твоята мечта, стани ако обичаш, сега е мой ред:)


Сангрията обикновено се прави с червено вино, но на мен ми харесва и с бяло.

Основна рецепта

  • 1 бутилка червено вино
  • 5 с.л захар
  • сокът на два портокала
  • сокът на един лимон
  • 1 портокал - нарязан на тънки резенчета
  • 1 лимон - нарязана на тънки резенчета
  • 1 ябълка - нарязана на 8
  • 1 праскова - нарязана на 8
  • 1 пръчка канела
  • 200 мл сода

Виното, захарта и сокът на портокала и лимона се смесват и разбъркват хубаво. Слагат се в хладилника, докато всичко се охлади добре. Добавят се плодовете и канелата и се оставя за още 15 минути. Долива се содата, добавят се няколко кубчета лед и се сервира със стръкче мента.
Ако успеете да си намерите по- дълги канелени пръчки, може да ги използвате вместо сламка.


Използвам случаят да ви почерпя за това, че Диване №2 се научи да кара колело:)


 Страшен кеф, цялото семейство е във възторг, бабата изпадна в умиление, а дребното се е надрусало от адреналин:)



И аз охкам и ахкам, но това май се дължи на многото синини, които ми бяха нанесени, както  и ожулените колене. Ако гледате травмите, не става много ясно точно  кой, какво се е учил да прави:)





10 коментара:

  1. Лулу,много хубави снимки,хубава рецепта!Представям си,какво щастие е изпитала малката(то и личи на физиономията)снимката е страхотна, аочите и са невероятни.Един ден ,като порасне постоянно ще и задават въпроса дали е с лещи.Знам го, защото аз имам същите очи!Поздрави и хубав ден:)

    ОтговорИзтриване
  2. Лулу, ставай от хамака, че е мой ред да се кефя с чаша сангрия в ръка!
    И аз предпочитам хамака да е в гората!
    Приятно люлеене и наслаждаване на мига!

    ОтговорИзтриване
  3. :)))) Руми, много ме разсмя с травмите и колелото, честито на малката сладурана, аз отлагам този момент въпреки напъните на моята кифличка, по точно тези причини :)))) Татко и да се бъхти :))) Публикацията ти много ми харесва, страхотно настроение и както винаги много завладяващи и силно въздействащи снимки :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Много красиви снимки и прохладно настроение... :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Хамак ... сангрия ... мирис на бор ... какво повече му трябва на човек, за да е щастлив :)Страхотен разказ и снимки - пренесох се на това място макар и за малко в работния ден. Честито постижение на малката принцеса - радостта от постижението просто струи от очите и, а какво повече му трябва на човек от едно щастливо дете :)Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. С бяло вино в такава интерпретация не съм опитвала. Харесвам сангрия.
    Поздрави, Руми! Страхотен разказ и снимки!

    ОтговорИзтриване
  7. Лулу, запечатала си уникален миг - Дребното е доволно :)) Видимо много.
    Да можеше все да си останат такива, а :))

    ОтговорИзтриване
  8. Лулу, браво на малката! Изглежда изключително щастлива! :). За мен от бялата сангрия, моля! и Крайче хамак :) Страхотно релаксиращи снимки!

    ОтговорИзтриване
  9. тези снимки са направо... отнасят! страхотни композиции, вдъхнови ме

    ОтговорИзтриване
  10. "Затворих очи и отпих дълбоко от напитката, съзнавайки, че онова което търся е в мен самия.." откъс от Тирамису, ала Марсел Пруст
    Предлагането на рецепта за ястие или напитка като разказ, ми напомня за сладката книжка "Супата на Кафка". Елегантно.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...