събота, 13 август 2011 г.

Fast food

Бързата кухня си е много хубаво нещо, но определено нямам намерение да посветя публикация на изтънчените вкусове, които може да откриете в стегнатото и добре подбрано меню на McDonalds:) Всъщност става въпрос за няколко идеи за ястия, които се приготвят за по- малко от 20 минути. В крайна сметка едва ли на някой в момента му се губи ценно лятно време, в безсмислени обиколки в кухнята. Честно казано на мен ми е свидно да се заседявам и пред компютъра, а днес убих достатъчно време покрай новата визия на блога.



Минавам по същество и ще бъде изключително лаконична в представянето, макар че рецептите са три и няма как да стане много кратко: Сьомга със сирене филаделфия, Калмари с бяло вино и розов пипер и Гаспачо




Запечена сьомга със сирене филаделфия



За 4 порции

Продукти
4 котлета сьомга
1 с.л зехтин
50 гр сирене филаделфия
зелени подправки по избор
сол и черен пипер



Приготвяне
  • Сьомгата се измива и подсушава
  • Подрежда се в тавичка, върху хартия за пече
  • Посолява се и се наръсва с черен пипер
  • Всяко парче се намазва от горната страна със сиренето филаделфия. В случай, че слагате копър или друга зелена подправка, може да я нарежете на ситно и да я разбъркате със сиренето
  • Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 15 минути 



Аз съм горд собственик на прилична саксиена градинка, в която виреят различни подправки и във въпросната рецепта използвах мащерка, която може да видите на първата снимка:)

Калмари с розов пипер и бяло вино

Едно изключително бързо ястие и чудесен акомпанимент за добре охладено бяло вино или чаша бира.



За 4 порции

Продукти

4 добре почистени и подсушени туби от калмари
2 скилидка чесън
2-3 с.л зехтин
2-3 с.л бяло вино
сол и черен и розов пипер



Приготвяне
  • Калмарите се нарязват на шайби с дебелина около 1 см
  • Посоляват се поръсват с черен пипер
  • В тиган се сипва зехтина (не е нужно да покрие изцяло дъното) и се загрява
  • Слагат се калмарите и се разбъркват
  • След 2-3 минути се добавят нарязаните на ситно скилидки чесън, розов пипер и вино
  • Оставя се за още 4-5 минути, докато се изпари цялата течност и останат само на мазнина


 Гаспачо

Една от любимите ми летни супи. Правя малко уточнение, че тази рецепта е доста бърза за приготвяне, но има 2 часа изчаквателен период, който позволява на ястието да се охлади и да придобие приятни и освежаващ сезонен вкус.




Продукти:
1 кг домати
1 краставица
1 глава лук
2 скилидки чесън
2 зелена чушка
4 филии стар хляб
50 мл зехтин
200 мл вода
4 с.л оцет г
сол и черен пипер







Приготвяне:

  • Доматите и краставиците се обелват и се нарязват на парчета. По желание може да отстраните семките
  • Едната чушка се почиства и също се нарязва. 
  • Хлябът се накисва във водата за 10 минути.
    Всички продукти се слагат в блендер и се миксират до гладка смес. 
  • Супата се оставя да престои в хладилник поне 2 часа
    Поднася се с кубче лед, няколко капки зехтин и нарязана на ситно чушка

Желая ви много успешна и слънчева седмица!

22 коментара:

  1. На тези страхотни моски изкушения не мога да устоя!
    А гаспачото е просто супер в жегата!
    Хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  2. Честито за новата визия, Lulu! Прекрасни рецепти и подканящи снимка (в тази с калмарите ми отидоха очите). Поздрави и хубави августовски дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Калмарите ще ги пропусна, но останалите неща и снимките са прекрасни!
    Честита нова визия на блога :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много ми харесва новата визия,много по-светла и свежа :) !
    На гаспачото от миналата седмица съм му хвърлила око,ако някой от 4-те ми корена краставици е решил да върже,непременно ще си я направя на село !
    Благодаря за рецептата !

    ОтговорИзтриване
  5. Много ми хареса новия облик на блогът ти, Лулу!
    Калмарите са точно по мой вкус! :-)
    Невероятни снимки, както обикновено!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  6. много свежа и красива визия на блогчето,освен и аз да ти кажа ЧЕСТИТО друго не се сещам :)))))))))а и между другото мнооооого обичам калмари,мммммм:)))))

    ОтговорИзтриване
  7. Много апетитни предложения и чудесни снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Много красива премяна на блогчето!Не обичам нищо рибно и морско,ноза сметка на това,очите и душата ми се насладиха на неероятните снимки!Красота!Поздрави и хубава неделя:)))

    ОтговорИзтриване
  9. Новата визия е прекрасна Руми! Толкова свежа! Много много ми харесва! А рецептите - и трите любими! Прегръдки и усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасна нова визия Руми!!! Харесвам!
    Снимките ти както винаги са перфектни, а рецептите интересни!!!
    Хубав Август :-)

    ОтговорИзтриване
  11. Ммммм... прекрасни идеи за здравословен fast sood! Към твоята троица аз бих добавила и брускети с пресни домати и билки :))
    Снимката на оградата с розовия храст ме върна към детските години. Голямо Thanks за което!

    ОтговорИзтриване
  12. И рецептите, и новата визия на блога ми харесват много, Руми! Невероятни снимки...

    ОтговорИзтриване
  13. И аз се присъединявам към харесващите новата визия на блога ти Руми :) Рецептите много ми допадат, особено гаспачото, ще го пробваме! За калмарите ... незнам защо и как този вид морка храна предизвиква много негативни асоциации в мен ... виж рибата много я обичам. Поздрави и хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
  14. Ооо, страхотна нова визия! Руми, както винаги страхотни рецепети и снимки:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Честита нова визия, Руми. На мен лично много ми харесва, както и снимките, да не говорим за бързата кухня :o) Успешна и слънчева седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  16. леле, супер красиво, и идейно. Особено сета със запечената сьомга и кошницата, поздрави и за по светлата визия:)

    ОтговорИзтриване
  17. Харесва ми новата визия на блога! Честито! Харесваше ми и черната визия :)))) Така... никога до сега не съм приготвяла сьомга. Купих си и ще я приготвя по тази рецепта. В момента фурната се нагрява. Препрочетох рецептата ти, но не видях къде се ползва зехтина :) Предполагам е върху рибата, но може и върху хартията да е не знам:))) Този път ще пропусна зехтина :)

    ОтговорИзтриване
  18. Толкова красива публикация, че чак не исках да стигам до края й! Ефектни рецепти, прекрасни снимки и наистина оригинално оформление! Поздрави . :)

    ОтговорИзтриване
  19. Определено очаквах подобна нова визия, досегашната в тъмни общи тонове много затваряше настроението ми тук, сега ми изглежда всичко някак просторно и приятно, и свежо. Поздравление за визията, а за рецептите - толкова вкусни изглеждат, не знам дали ще се справя, ако се опитам да ги приготвя, но поне на разкошните снимки мога да се насладя!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  20. Чудесен нов облик!Много е свежо!
    Рецептите също, а снимките... фантастични:)

    ОтговорИзтриване
  21. Само ,едно не ми е ясно.Как испанците рледи 300г. са си "миксирали"салатата?

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...