понеделник, 10 февруари 2014 г.

Неделни закуски: Милинки със сирене

Не харесвам особено режисирани снимки с много декор и изобщо не разбрах как ми хрумна спонтанната идея да изляза да снимам точно такова нещо. Може би ми повлия тоталната липса на зимно време тази година и желанието да се възползвам от остатъчните туфички сняг.  Резултатът не е впечатляващ и се дължи най- вече на студения вятър и отрицателните температури. Така де, освен топящ се сняг, уцелих и единственият ден с минусови градуси за тази зима:)


Снимките са от миналия уикенд и за да не изпусна съвсем последните наченки на зимен дух,  бързам да си публикувам и рецептата за милинки, преди групово да преминем на салати и диети.


Убийствено вкусни и само с едно пакетче масло:) Може би няма да ги повторя пак тази година, но прегрешението определено си заслужаваше.

За снимките едното дете изобщо не ме удостои с вниманието си. На нея в момента звездите и го говорят и прави директна връзка с космоса. Снима се непрекъснато, но художествената мисъл се свежда до селфите за фейса... Спомням си, че и аз имах някакъв такъв период, в който целия свят беше срещу мен и много ми се искаше да спра планетата, за да мога да сляза. Пропуснала съм селфитата, но може и да се дължи на липсата на мобилни телефони по това време А ни остават само още има- няма някакви си 4 години. Дано оцелеем до тогава. Всички.
Другото човече на този етап е малко по- сговорчиво.


Искам да мога да съхраня тези моменти. Уви, няма как. След някоя и друга година и тя ще стане нацупен и неразбран тийн. 


Опитвах се да я накарам да застане сериозна на снимките. Доста жалки опити, генетично обречени на провал.


Според нея най- добре и се получава, когато се смее. Права е.  С изключение на случаите, когато оревава махалата, защото си и забравила някой друг учебник/тетрадка/домашно/телефон/ръкавици/материали по домашен бит и техника/проекта по английски/бележник/закуска/купони/пари/чантата за училище?!/клина по физическо/парите .... абе с две думи - дълъг списък и много поводи за рев. И редовно връщане/притичване до училището на обяд да я спасяване от поредната проява на обострена разсеяност:) Мисля че и това ще мине. Ще мине нали?












Знам, че напоследък удобно се скатавам зад снимки и не пише кой- знае какво. В момента съм в такъв период. И аз като при децата се надявам да ми мине. Истината е че ми се пише, но не точно за нещата, с които асоциирате блога. Много сериозно съм се замислила дали да не направя още един  и единственото, което ме спира е липсата на време за поддържането на две такива места. Както и да е, за сега си оставам с идеята... И с диетоубиваща рецепта за милинки.



Милинки със сирене

  • 600г брашно 
  • 7г суха мая за хляб
  • 1/2 ч.л. сол 
  •  2 яйца
  • 2 с.л. захар
  • 120мл хладко прясно мляко
  • 180мл хладка вода
  • 125г разтопено краве масло
За плънката
  • 1 яйце
  • 400г сирене
Млякото се разбърква с 1 с.л захар, 2 с.л брашно и пакетчето мая. Сместа се оставя да шупне. 
В дълбока купе се пресява брашното. В средата се прави кладенче, в което сипват двете разбити яйца, заедно останалата захар, солта и сместа с маята и водата. Замесва се гладко тесто. Оформя се на топка и се оставя да втаса 1 час покрита купа. Ако имате машина за хляб може да ползвате нея на програма месене с втасване.


Втасалото тесто се изсипва на добре набрашнен плот. Разточва се кора се на много дълга правоъгълна кора с дебелина около 1 см.. Намазва се обилно с масло и се поръсва със сирене, смесено с едно яйце. Навива се на руло, което се разрязва на три равни части. Подреждат се една до друго в тава, застлана с хартия за печене, като се оставя разстояние между тях. Поливат се с останалото масло. Тавата се оставя в студена фурната да втаса още 15-20 минути, след което фурната се включва и милинките се пекат 40 мин на 180 градуса.


Ядат се още топли. Божествено вкусни са.




26 коментара:

  1. 180 мл какво??? Иначе снимките са чудесени, едно пораснало дете!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вода! Съжалявам, изтрила съм го по погрешка при форматирането на текста!!!

      Изтриване
  2. Чудесни снимки и апетитни милинки:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни снимки, чудесни милинки! От скоро Ви следвам в Клюкарницата, но съм очарована и не пропускам да разгледам.
    Недка

    ОтговорИзтриване
  4. Обичам милинки, но някой друг да ми направи:) Определено ще пробвам тази рецепта, вижда ми се лесна (при теб всички рецепти ми изглеждат лесни:) А настроенията на големия тийн- ще премине този период. После стават едни спокойни, не им пука от нищо- дали ще закъснеят за училище/ за среща с гаджето, дали ще напишат домашните, не им пука дори какво има за вечеря (а за един мъж- тинейджър вечерята е мноооого важна).... Спокойният период повече ме плаши.

    ОтговорИзтриване
  5. Prekrasni snimki i ocharovatelen model . A milinkite shte gi probvame oshte tazi sedmica, izglejdat strashno apetichi.
    Pozdravi ot London :)

    ОтговорИзтриване
  6. Изглеждат така, сякаш са изкарани току-що от някоя хлебопекарна:)!Няма как, ще трябва да се направят, защото не мога да устоя, просто!...
    Наистина ли от 600 гр.брашно излизат толкова малко милинки, накрая???
    Страхотна публикация, страхотни снимки, както винаги, Лулу:)!!!
    Р.Д.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цяла тава са, просто са нарязани на големи парчета и затова изглеждат малко.

      Изтриване
  7. Руми,ще ме вкараш в грях то се знае :)
    Но пък греха си струва!
    За снимките пък ти си знаеш, че винаги са чудесни :)

    ОтговорИзтриване
  8. Руми, вилней на воля във всяко отношение. С радост ще те прочета, защото подозирам какво ти е на сърце... Тук май не й е мястото на "радостта", може би "със споделени чувства". ;) Предполагам знаеш какво имам предвид.
    А малката, вече голяма, госпожица е прекрасна! Да ви е сладко! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Много хубави снимки! А за голямата девойка все едно чета за моят младеж тук се смях, а вкъщи обикновенно съм яхнала метлата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооооо да и на мен чуждите неволи свързани с тийнове отстрани са ми много забавни:) То е някак като истеричен смях - просто се радваш, че не си единствен:)

      Изтриване
  10. Невярвам да срещна по-красиви зимни снимки, затова казвам,че това са най-хубавите зимни снимки!
    Прегръдкии и за двете ! :))

    ОтговорИзтриване
  11. Много обичам такива диетични рецепти (-: Милинките изглеждат невероятно апетитни!
    Значи пак си оставила детето да мръзне на студа, а? Много е миличка, а снимките са супер. А това с голямото дете - ами приятно оцеляване, мен тепърва ме чака и като гледам характера на малката - предвиждам големи кризи, ама имам още годинка-две за настройка (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оф, не е приятно и да ти кажа предварителната психическа подготовка хич не помогна. Тя си върви напред с рогата по рождение:)

      Изтриване
  12. Много красив блог и прекрасни снимки :)

    Лу ♥
    Giveaway Time http://bit.ly/1dNXAYE

    ОтговорИзтриване
  13. Лулу, прекрасни снимки! Би ли могла да ми кажеш какви обективи ползваш за портретите? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам всичко на всичко два обектива (но златни:). Първо правя уточнение, че снимам с Никон. Обективите са 24-70/2,8, който е универсален. Другият е 105/2,8. Обикновено правя портретите с него. Мисля, че тази серия цялата я изщраках точно с този обектив. Все пак имай предвид, че всички снимки са тонирани и с леко повишен контраст.

      Изтриване
  14. Здравей, Лулу :) Онзи ден направих милинките и мога да потвърдя, че наистина са божествено вкусни :)
    Искам само да те попитам дали би било възможно тестото да се приготви вечерта и да е остави да втасва през цялата нощ (а не само за 1 час - както е в рецептата), за да се изпекат милинките на сутринта.
    Мерси предварително за отговора! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Zdravei Lulu i ogromni blagodarnosti za spodelenata recepta . Milinkite stanaha neverojatno vkusni , dori poluchih kompliment , che sa po- hubavi ot kupeshkite :) Tova e blagodarenie na teb. Ne prestvai da ni iznenadvash s postovite si !

    ОтговорИзтриване
  16. С удоволствие ще ги приготвя :Д

    ОтговорИзтриване
  17. От скоро препускам по блоговете и се оказа приятно,интересно! Рецептите са страхотни,всъщност утре ще направя милинките.А,колкото до тиин възраста,повярвайте ми(от 63годишният ми опит)не го приемайте много сериозно.Ще дойде време в което ще искате отново да са малки или тинейджъри! За мен беше удоволствие да ви гостувам!

    ОтговорИзтриване
  18. Снимките ти са просто вълшебни, нямам думи..... И рецептата си я бива:)

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотна и вкусна рецепта и много добри снимки (2 в 1). Поздравления

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...